Matematiikan tunnilla oppilaat tutustuivat Turtle-ohjelmointiin. Osa oppilaista tiesi, mistä oli kyse, mutta suurimmalle osalle koko ohjelmointi oli aivan uutta. Lähdimme siis liikkeelle hyvin yksinkertaisista tehtävistä.
Jokainen oppilas sai oman monisteen, jossa aina aluksi kerrottiin, mitä pitää tehdä. Tämän jälkeen oppilas sai muokata koodia siten, että hän sai tehtävän lisäosan tehtyä. Tehtävät vaikeutuivat edetessään.
Oppilaiden taitotaso oli aika vaihteleva. Osa sai tehtyä kolme ensimmäistä tehtävää ja osa ehti pitkälle eteenpäin. Positiivista oli huomata, kuinka muutava taitava ja osaava oppilas auttoi luokkakaveria suoriutumaan tehtävissä eteenpäin. Kokonaisuutena yhden tunnin (75min) koodaus oli liian vähän ja aiommekin jatkaa Turtlella vielä toisen oppitunnin.