Digimarkkinoinnin projekti vei jäätelön äärelle

0

Liiketalouden ensimmäisen vuoden opiskelijat ovat perehtyneet lukuvuoden aikana muun muassa digimarkkinoinnin saloihin. Samalla he ovat tehneet erilaisia projektitöitä, joiden puitteissa on syntynyt esimerkiksi markkinointikampanjoita aidoille yritykselle. Yksi tiimeistä, nimeltään Wiskarit, teki kampanjasuunnitelman Tampereen Jäätelötehtaalle. Lue, millainen kokemus tämä oli!

Ryhmä liiketalouden ensimmäisen vuoden opiskelijoita pääsi maukkaan projektin äärelle, kun he lähtivät suunnittelemaan markkinointikampanjaa Tampereen Jäätelötehtaalle. Tampereen Jäätelötehdas on vuonna 2004 perustettu perheyritys, joka valmistaa italialaisia gelato-jäätelöitä ja sorbetteja omassa tehtaassa Lempäälän Sääksjärvellä. Idea tehdä projekti juuri tälle yritykselle tuli yhdeltä tiimin jäseneltä, joka oli ollut siellä aikaisemmin töissä ja tunsi yrittäjät.

Opiskelijaryhmä esittelemässä projektin lopputuloksia.
Wiskarit esittelemässä projektin lopputuloksia.

Tampereen kaupungin nuorisopalvelut ja Tampereen Jäätelötehdas järjestävät yhdessä jäätelömakukilpailun, jossa tamperelaiset 5–8-luokkalaiset nuoret pääsevät ideoimaan uusia jäätelömakuja. Opiskelijoiden tehtävänä oli luoda digimarkkinointi-kampanja tälle kilpailulle ja saada nuoria innostumaan ja osallistumaan mukaan kilpailuun. Samalla kampanja tuo myös näkyvyyttä itse yritykselle.

Opiskelijoita mukana jäätelömakutapahtumassa.
Tiimiläisiä mukana jäätelömakutapahtumassa.

Opiskelijat valitsivat kampanjan kanaviksi Instagramin, Facebookin ja TikTokin, joihin he julkaisivat erityyppisiä sisältöjä. Esimerkiksi TikTokiin he tekivät videosarjan ja loivat Facebookiin tapahtuman. TikTokin puolella suosituin video on kerännyt yli 21 tuhatta näyttökertaa ja ylipäätään yrityksen Tiktok-tilin suosio kasvoi roimasti, kun opiskelijat ottivat sen haltuun ja alkoivat tuottaa sinne sisältöä. Kampanjan toteutuksen ohella he kävivät yleisesti läpi yrityksen sometilit ja muun muassa päivittivät niitä ajan tasalle. Opiskelijat tekivät myös kirjallisia ohjeistuksia somen päivittämiseksi ja opastivat käytännössä yrittäjää some-asioissa.

Postauksia Tampereen Jäätelötehtaan TikTok-feedissa.
Postauksia Tampereen Jäätelötehtaan TikTok-feedissa.

Projekti antoi opiskelijoille mainion tilaisuuden tehdä konkreettisia asioita, eikä pelkästään miettiä kampanjaa suunnittelun tasolla. He pääsivät tutustumaan jäätelötehtaaseen paikan päällä ja myös toteuttamaan tapahtuman, jossa mainostettiin jäätelömakukilpailua. ”Projekti oli tosi mielenkiintoinen ja oli hienoa, että saimme vapaat kädet suunnitella ja toteuttaa ideoita”, opiskelijat kommentoivat.

 

Lue lisää tarinoita liiketalouden puolelta >>>

 

Leave A Reply