Harjoittelu visuaalisessa markkinoinnissa

0

Suoritin harjoitteluni Sinelli Oy:ssä, ja tehtäväni oli tehdä visuaalista markkinointia Ideaparkin myymälään sekä Särkänniemessä kesällä avattuun askartelupuotiin. Visuaalisen markkinoinnin toteuttamisen lisäksi tein myymälän perustehtäviä pääosin Särkänniemen askartelupuodissa. Olen työskennellyt yrityksessä nyt 4,5 vuotta.

Mikä on Sinelli Oy?

Sinelli Oy on Suomen johtava askartelutarvikkeiden myyjä. Sinelli on osa Creativ Companya joka myy askartelutarvikkeita kansainvälisesti.

Sinellin perusajatuksena on olla alan paras – sekä asiakkaiden, että työntekijöiden mielestä. Halu kehittää ja ylläpitää luovuutta ja muistuttaa kädentaitojen merkityksestä on vahva. Sinellissä on alan asiantuntevin ja luovin henkilökunta, joka osaa neuvoa ja haluaa ideoida yhdessä asiakkaiden kanssa.

Verkkokaupan lisäksi Sinelli-myymälöitä on kahdeksan, hyvillä liikepaikoilla eri puolilla Suomea.

Työtehtäväni Sinellissä

Harjoittelun ajan keskityin suurimmaksi osaksi visuaaliseen markkinointiin, mutta sen ohella tein myös asiakaspalvelua pääosin Särkänniemeen kesällä 2019 avatussa Sinellin askartelupuodissa. Askartelupuodissa oli vaihtuvia askarteluja sekä luovia tuotteita, ideoita ja inspiraatiota kaikkeen tekemiseen koko perheelle. Puuhapisteessä asiakkaat pääsivät aitoon Sinelli-tyyliin itse testailemaan eri materiaaleja ja tekniikoita.

Työtehtäviini kuului siis paljon muutakin kuin perus asiakaspalvelu tehtäviä kuten; näyteikkunoiden-, kampanjapöytien- ja hyllyjen esillepanojen suunnittelu ja toteutus, muiden esillepanojen tekeminen sekä Särkänniemen askartelupuodin esillepanojen suunnittelu ja toteutus.

Pidän työstäni koska saan käyttää luovuuttani ja pääsen vaikuttamaan siihen mitä ihmiset näkevät ja herättää heissä kiinnostusta!

Mitä on visuaalinen markkinointi?

Visuaalinen markkinointi tarkoittaa myynnin tehostamista myymälässä esillepanojen avulla. Esillepano on nimenomaan konkreettista tuotteiden markkinointia myymälässä visuaalisin keinoin.

Visuaalisen markkinoinnin avulla luodaan imagoa. Liikkeen imago tulisi välittyä visuaalisin keinoin myymälän ilmeessä ja esillepanoissa. Se on tapa erottua. Kiinnostuksen herättäminen on tärkeää! Toimivilla ja houkuttelevilla esillepanoilla saadaan asiakas kiinnostumaan tuotteista, tavoite on saada asiakas ostamaan tuote. Tavoitteelliset, hyvin suunnitellut esillepanot tukevat ostopäätöstä ja saavat aikaan lisämyyntiä.

Annika Huuhtanen

Leave A Reply