Team Bönden Fitnesspäivätkirjat

0

Kun maanantaiaamuna herätyskello pärähti soimaan 07:30, oli rentouttavan viikonlopun jälkeen aika palata vielä viimeisen kerran Diili-projektien pariin. Edessä oli siis viimeinen Diili-tehtävä, mikä herättikin ryhmässämme sekalaisia ajatuksia. Tunteiden kirjo oli asenteista vaihdellen melkoinen, mutta yhteistä oli se, että jokainen alkoi olla jo syysloman tarpeessa kuudennen Diili-viikon alkaessa.

Ennen uutta toimeksiantoa saimme normaaliin tapaan palautteen edellisen viikon töistä. Sen sijaan normaalista poiketen ryhmämme Team Bönde ei ollutkaan ns. kuumassa ryhmässä, vaan tällä kertaa olimme Ambientialle suoritetussa tehtävässä pettymykseksemme lämpimässä ryhmässä.

Oli kuitenkin aika suunnata katseet eteenpäin ja uuteen tehtävään. Viimeisen urakkamme toimeksiantajaksi oli valikoitunut Coveris Rigid Finland Oy, kansainvälinen kuluttajapakkauksia valmistava yhtiö. Tehtäväksi saimme kehittää uudelle superfoodille vähittäismyyntipakkaus-konseptin. Reaktiot ryhmäläisillämme olivat innostuneita, sillä pääsisimme jälleen leikkimään kuvankäsittelytyökaluilla, joilla olimme jo aiemmissakin tehtävissä saaneet hienoja ratkaisuja sekä tietysti kunniamainintoja.

Luomisen vaikeus

Vaikka ensireaktiomme toimeksiannosta olivat olleet innostuneita sekä positiivisia, olivat viikon pari ensimmäistä päivää todellista tervanjuontia. Kun joku ryhmästä esitti idean, oli jollakin toisella vastalause, joka tuhosi idean perusteet. Tehtävänantoa jankattiin monet kerrat läpi ja jokaisella lukukerralla jokin uusi asia nousi esiin.

Totta puhuakseni, ryhmässä alkoi näkyä jo väsymys ja loman tarve. Ehkä samanlaista paloa innovatiivisiin ratkaisuihin kuin ensimmäisissä tehtävissä ei ollut, ainakaan alkuviikon puolella. Onneksi emme kuitenkaan jääneet tuleen makaamaan, vaan työhanskat vedettiin toden teolla käsiin viikon puolivaiheilla. Ideoita lenteli ja mikä tärkeintä; ratkaisuja tehtiin!

Loppu hyvin, kaikki hyvin

Ryhmämme oli lähes poikkeuksetta, viikosta ja päivästä toiseen, viimeisimpiä ryhmiä, jotka olivat vielä myöhään iltapäivään ahertamassa Diili-tehtävien parissa. Myös monesta muusta ryhmästä poiketen, emme olleet juurikaan perjantaipäivinä pitäneet vapaata, vaan aina aivan deadlinen läheisyyteen hioimme esityksiämme.

Tällä kertaa työntekomme keskiviikkona sekä torstaina oli niin tehokasta, että saimme aloittaa syysloman vieton jo torstai-iltana. Ratkaisumme viimeiseen Diili-tehtävään oli ”marjaisa superjauhe”, jossa yhdistyi mustikan, goji-marjan sekä tyrnin terveysvaikutteet. Mietimme pakkauksen muotoa etenkin logistisen käytännöllisyyden kannalta, minkä vuoksi muovipakkauksemme tärkein erikoisuus oli alaspäin kapenevuus. Loimme tottakai kuvankäsittelyohjelmilla luonnoksen, millainen pakkauksen etiketti voisi olla.

Diilitehtävät antoivat paljon oppia, vaikka aluksi tuntui, että mikä järki näitä on alkaa tekemään kun ei ole vielä yhtään teoriaakaan opeteltu. Loppujen lopuksi kaikki tehtävät olivat eri tyyppisiä, mikä auttoi pysymään virkeänä viikosta toiseen. Kirkkaimpana mieleen jäi kuitenkin ensimmäinen tehtävä eli HPK:n toimeksianto. Ryhmämme asenne ja kiinnostus tehtävää kohtaan oli aivan huipussaan, mikä palkittiinkin Diili-viikon voitolla sekä kabinetilla HPK:n kotiotteluun.

Ryhmämme kiittää Riittaa, Vesaa ja jokaista toimeksiantajaa!

Blogitekstin on kirjoittanut Team Bönde ja teksti on tehty yhden ryhmäläisen näkövinkkelistä.

HAMKin liiketalouden ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat aloittivat tänä syksynä opintonsa 6 viikon mittaisella Diili-jaksolla. 

Leave A Reply