Me
Meistä ei kukaan ole yksin. Me olemme yhdessä tiimi ja teemme yhdessä sen mitä meidän Diili-toimeksiantaja ei osaa edes odottaa. Me muutetaan se minkä luullaan olevan muuttumaton. Meidän yhdessä tekemisessä on koko oppimisen kauneus, se että minä opin sinulta, sinä minulta, me yhdessä opimme sellaista mitä emme yksin oppisi ja he oppivat meiltä.
Minä
Minä osaan piirtää, lukea, laskea, puhua, kuunnella, ajatella, selittää, tehdä, yrittää, kokeilla ja sanoa kaiken sen mitä Diili-toimeksiannon aloittaminen edellyttää ja enemmänkin. Minun uteliaisuuteni, väsymykseni, innostukseni, turhautumiseni, pelkoni, rohkeuteni, osaamattomuuteni, osaamiseni, tietämättömyyteni, tietoni, samoin kuin sinunkin ovat voimavaramme, joilla muutamme toimeksiannon haasteen hyväksi ratkaisuksi.
He
Heille suunnitellaan peli työhön perehtymiseen. Peli suunnitellaan kokeilemalla. Pelissä koetaan, ratkaistaan, saavutetaan ja opitaan. Leikki on itsessään syy leikkiä. Leikkimisessä oppii ja oppimisessa voi leikkiä. Diili-toimeksiannot voi kokea opettavaisena leikkinä, jossa tehdään, osataan ja tiedetään, heidän kanssaan, ei yksin.
Sinä
Osallistumisesi, tekemisesi ja tietämisesi mahdollistavat sen, että opimme yhdessä. Ratkaisemme eteen tulevia haasteita ja luomme yhdessä uusia haasteita. Yhdessä muutamme hennotkin ajatukset kestäviksi ratkaisuiksi. Yksin emme siihen pystyisi. Yhdessä tartumme toimeen.
Te
Olette uteliaita ja tekeviä korkeakouluopiskelijoita. Teillä on mahdollisuus luoda joka aamu itsellenne merkityksellinen päivä. Niin kuin meilläkin. Te, niin kuin mekin, tiedämme sen mitä emme vielä tiedä ja se on uuden oppimisen alku.
Ne
Tällä viikolla ne kaikki: täppäri, läppäri, canva, työkortit, moodlen keskustelualusta, postilaatikko, videostriimi, auditorion istuin, tiimin share, drive, kynä, paperi ja keltalaput juttelivat keskenään. Omien ajatusten jakaminen näkyväksi tekemällä jalostaa ajatuksia ja toisten ajatuksia, näin syntyy yhteisiä ajatuksia. Näin syntyi peli.
HAMKin liiketalouden ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat aloittivat tänä syksynä opintonsa 6 viikon mittaisella Diili-jaksolla. Opiskelijat ovat raportoineet kokemuksistaan blogitekstien muodossa ja viikolla 40 mukaan haastettiin myös opettajat. Tämä blogiteksti on siis toisen Diilin vastaavan opettajan Vesa Tuomelan käsialaa. Kyseisen viikon toimeksiantona oli suunnitella Ambientialle perehdytyspeli.